רצף פעולות לשיווק אירוע

כל תוכנית שיווק מתחילה בהגדרת יעדים

יעדים

כמות משתתפים רצוייה

הגדרת מטרות

הגדרת קהל יעד

קהל הרשת בלבד - אינטימי, פתוח לקהל הרחב - קהילתי +, כלל עירוני - קהילתי ++ בהתאם למטרות האירוע ואופי האירוע - מזקקים מסרים ותכנים רצויים.

פלטפורמות שיווקיות אפשריות:

  • פייסבוק דף הרשת, קבוצת הרשת האנושית, קבוצות פייסבוק רלוונטיות – צריך למצוא בהתאם לאירוע , אירועים שקשורים למרחב ציבורי : שכונה ב’, משלבים פעילות סדנאית, שיתוף ידע חינמי – מתנות, אני פה!  קבוצות פייסבוק כלליות של ב”ש – מתאים לאירועים מסדר גודל קהילתי + 
  • ניוזלטר.
  • קבוצות ווטאספ רלוונטיות – לדוגמא – ביפות שלי בעתיקה , fomo, הצעה : פתיחה קבוצת ווטסאפ  ייעודית לעידוכנים, קבוצות ווטסאפ לגני האזור – לאירועים שמתאימים לילדים ופונים לקהל הרחב. 
  • פרסום מודפס הדפסת פוסטרים, פלאיירים גלויות והפצה במוקדים רלוונטים עפ”י אופי האירוע , פאבים שכונתיים: גיזה, ביאליק, לוח מודעות שכונתי , הצעה לעתיד: פורמט מדופדף של הניוזלטר בגרסא מורחבת. יכול להפוך עם הזמן לפנזין. 
  • פרסום אישי – הודעות אישיות, מיילים- רק לאירועים ספציפיים בעלי גוון קהילתי אינטימי או/ו לפי צורך ( למשל צורך בהרשמה מראש).
  • קמפיין שיווקי.

סדר פעולות שיווקיות סביב אירועים:

  1. גישוש, התנעה, יצירת טיזר לאירוע – לפני יצירת אירוע (Event) רצוי לפרסם פוסט מקדים שמטרתו גישוש- שיתוף קהל ויצירת פלטפורמה לאירוע. למשל: מה מעניין אתכם לראות/ להכיר בשכונה יותר? ובהמשך לזה – פוסט אירוע סיור עירוני.  במצב האידיאלי כל אירוע ופעילות של הרשת מתחילים באיזשהי פעולה מקדימה של גישוש או איתור צוות. 
  2. יצירת אירוע והזמנת משתתפים – בהתחלה מזמינים רק את המעגל שרתום או מי שכנראה יגיע ואחרי זה ( כמה שעות או יום אחרי) מזמינים בתפוצה רחבה. לצורך העניין אם רוצים שיגיעו 100 אנשים מזמינים לפחות 500. כל הצוות (צוות רשת מוביל) וצוות שקשור לאירוע משתפים פעולה בהזמנה לאירועת
  3. פרסומים בתוך האירוע – 2-3 פעמים בשבוע מרגע יצירת האיוונט, ככל שמתקרבים למועד האירוע מגבירים את הטראפיק. בשבוע האירוע – רצוי פעם ביום. רעיונות לפוסטים בתוך האירוע:  פוסטים של שאלות שמזמינים את הקהל לשיתוף או בהזמנה אטרקטיבית לתיוגים. למשל ” תייגו את מי שתרצו לראות שם”. פוסטים של שיתוף אישי,  פוסט של תמונות מהכנה לאירוע, פוסטים של תמונות מאירוע קודם בסגנון או קישור לאלבום תמונות, סרטון, “לייקים ותגובות”, פרסום בשעות חמות.
  4. משנים את תמונת קבוצת הרשת האנושית ודף הרשת בהתאם לאירוע שרוצים לקדם 
  5. יצירת באזז מוגבר – לקראת האירוע – כל צוות האירוע והנוגעים בדבר משנים את תמונות הפרופיל/ קאבר שלהם לפרסום האירוע.

דגשי פייסבוק: שיתוף פוסטים בקבוצות השונות – לכתוב את הטקסט הרצוי ורק לאחר מכן הלינק ( לא לפרסם לינק לאירוע או לינק לפוסט ללא הוספת מלל, זה מוריד צפיות). לינקים רצוי מאוד לשרשר בתגובות כאשר מפרסמים בקבוצות שונות. תמונות – פוסט עם תמונה אחת יזכה ליותר חשיפה, אם רוצים עד עוד תמונות – משרשרים בתגובות 

קמפיין שיווקי: יצירת רצף של פוסטים באותו הסגנון על בסיס תמונה / סרטון עם קונספט. למשל: אנשים עם חנוכיות לכבוד החנוכ’קטע, תחרות צילומים עם מסכות לכבוד פורים . רצוי שקמפיין שיווקי יכלול כמה שיותר תמונות של אנשי רשת. 

אתגר שיווקי: לייצר יותר מעורבות קהל והשתתפות דרך הקמפיין בצורת הגרלות, תחרויות וכד’. הפרסים צריכים להיות מבית היוצר של הרשת : השאלה בכולבוייניק, כניסה לנגרייה, השתתפות בפעילות שבעלות וכד’. 

השארת תגובה