שלב שני: יצירת מגנט

אחרי שנעזרנו בקנבס למיפוי ראשוני של המטרות, ההיסטוריה, המשאבים, הרעיונות, הזהות הקולקטיבית, שת”פים אפשריים ונכסים של הארגון– הגיע הזמן לעבור לעשייה. 

ההצעה שלנו היא להתחיל באירוע “מגנט”. הכוונה לאירוע פתוח וגדול שיוכל למשוך מאות אנשים מקהל היעד שלכם (קהל שאותו תצטרכו להגדיר). בשביל זה האירוע צריך להיות משמעותי וייחודי, לספק תחושת שייכות ומשמעות כאחד. באירוע עצמו תרצו לעודד כמה שיותר אינטראקציות בין האנשים (כשאנחנו אומרים כמה שיותר אינטראקציות אנחנו מתכוונים שזה צריך להיראות כמה שפחות ככה: [תצורת כוכב, שבה יש אדם או גוף אחד במרכז וכולם בקשר איתו] וכמה שיותר ככה: [תצורה מבוזרת, שבה יש קשרים מרובים בין צמתים מרובים ברשת].

נשמע סופר מורכב ובעייתי, נכון? גם לארגן אירוע גדול ומשמעותי, גם להעניק תחושת שייכות ומשמעות למשתתפים, גם לעודד אינטראקציות, וגם, אללה איסתור… רק להתחיל לחשוב על לוגיסטיקה של אירוע כזה…

אז יש לנו פתרון שבעצם משחרר (למה להרוג?!) את כל הציפורים במכה: אירוע השתתפותי.

למה דווקא השתתפותי?

קודם כל, לאירוע השתתפותי שבנוי נכון ומשווק נכון יש כוח משיכה אדיר. הוא מעביר את הכוח לשינוי אל המשתתפים ומאפשר להם ליצור ולהביע את עצמם – וזה מרכיב שחסר מאוד בחיים של הרבה אנשים שמסלול החיים שלהם הוא בין הבית לעבודה. אבל מעבר לזה, מכיוון שהמשתתפים הם יוצרי התוכן באירוע, הם גם ייטו ליצור הרבה יותר קשרים עם אנשים אחרים במהלך האירוע – בדיוק מה שאנחנו רוצים לעודד. וגם, בונוס אדיר, הלוגיסטיקה נחלקת בין כולם ולא מוטלת רק על הצוות המארגן את האירוע.”פסטיבל פריסקול” הוא דוגמה טובה לאירוע השתתפותי. מוזמנים לעיין במדריך ההפעלה ליצירת אירוע כזה.

חוץ מזה, הכנו עבורכם נספח שמספר קצת על השלבים של הפקת אירוע השתתפותי, וגם החברה למתנ”סים הפיקה חוברת מעניינת שיכולה להיות לכם לעזר.