שלב ראשון: טווים חלום

כשעכביש יושב לו על ענף ומחליט שהגיע הזמן לטוות רשת, הוא מתחיל לטוות כמעט בלי תכנון מראש, מתוך אינסטינקט שנטבע בו לאורך מיליוני שנות אבולוציה. התוצאה הסופית בדרך כלל צפויה וידועה מראש והטווייה תיעשה לבד לחלוטין, בלי עכבישים אחרים ששותפים לה. 
רשת אנושית שונה מכך מאוד: היא דורשת מיפוי מדוקדק של מרחב הפעולה. התוצאה הסופית משתנה בהתאם לנסיבות, כלומר כשהרשת בתחילת דרכה, קשה לחזות איך תיראה בסוף וההבדל המשמעותי ביותר – רשת אנושית טווים ביחד. אנחנו מאמינים שלא משנה מה אתם רוצים ליצור, אתם צריכים שותפים. שותפים טובים לא רק לתחושת הביחד, אלא גם כדי להרחיב את מגוון המוחות והדעות והרעיונות, שבסופו של דבר יובילו את הפרויקט לתוצאות שונות מאלה שתכננתם (ובשלב זה חשובה מאוד הענווה: רעיון של מוח אחד בלבד לעולם אינו מספיק למימוש של פרויקט טוב, ולא משנה כמה המוח הזה מבריק). אל דאגה, אנחנו לא מדברים על “צבא” של שותפים. בשלב הראשון מספיקים 3-2 אנשים, ובעיקר חשוב שתהיו באותו ראש ומוכנים לשנס מותניים יחד.

אז איך משיגים שותפים? משתפים! 

ספרו לחברים ולמשפחה שלכם, לשותפים לעבודה, פרסמו בקבוצות הרלוונטיות בפייסבוק, תלו שלטים בשכונה: “אני רוצה לעשות שינוי במקום שאני גרה בו. מי איתי?” הניסיון שלנו מראה שכל עוד תהיו גמישים בנוגע לדרך שבה השינוי צריך לקרות, זה די קל ברוב המקרים לגבש קבוצה קטנה שתצטרף אליכם, לפחות לשלבים הראשוניים, לשמוע ולהכיר זה את זה, ולהתחיל לחלום יחד. בסך הכול המטרה היא לבנות לעצמנו חיים יותר טובים… מי לא רוצה כזה דבר?

איך יכול להיראות המפגש הראשון? 

בפגישה הראשונה כדאי שתכירו זה את זה קצת יותר לעומק. יש המון דרכים שבהן החברים בקבוצה יכולים להציג את עצמם. בחרו את הדרך שאתם הכי מתחברים אליה ושנראית לכם מתאימה לנסיבות. אפשר לחלק את המפגש הראשון לשלושה חלקים: בחלק הראשון כל אחד ישתף בסיפור שלו ובדרך שעבר, ושהובילה אותו לפגישה היום (עבר). החלק השני יוקדש לתיאור החלום האישי של כל אחת, הדבר שנוגע לה ביותר, שבוער בה בתקופה הזו ושנותן למוטיבציה לחולל שינוי בעולם (הווה). בשלב השלישי צאו מהעצמי והאישי, ותחברו לחלימה משותפת (עתיד). דרך מעולה לחלום ביחד על הקהילה שהייתם רוצים לחיות בה היא “הקנבס הקהילתי“. הכלל היחיד לחלימה המשותפת הוא חלימה חיובית, כלומר לא שוללים חלום של אף אחד בצוות, גם אם הוא לא ריאלי או לא משמעותי בעיני חבר אחר. הקנבס שתצאו איתו מהפגישה הראשונה הוא רק טיוטה שתלך ותשתכלל עם הזמן, אז אין סיבה להגיע להסכמה כוללת על מה נכתב, ולגיטימי לכתוב על הקנבס גם אמירות שסותרות זו את זו.